آسیب های ورزشی

پارگی رباط صلیبی زانو
پارگی رباط صلیبی زانو
اکتبر 24, 2018
پارگی تاندون شانه
پارگی تاندون شانه و راههای درمان
دسامبر 7, 2018
آسیب های ورزشی

آسیب های مفصلی از شایع ترین آسیب های ورزشی هستند که افراد ورزشکار با آن روبرو می شوند.

ساختمان مفصل پیچیده بوده و شامل استخوان، غضروف و قسمت‌ های مربوط به مفصل مانند کپسول مفصلی و… می شود.

آسیب های مفصلی از مشکلات شایع ورزشکاران هستند که تمام ساختمان مفصل را درگیر کرده و می تواند موجب افزایش احتمال آسیب های دیگری همچون آرتروز شوند.

فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی از مهم ترین راهکارهای درمان آسیب های ورزشی هستند که به تسریع بهبودی و بازگشت هرچه سریع تر فرد ورزشکار به شرایط قبل از آسیب دیدگی کمک می کند.

وارد شدن فشار بیش از حد به مفاصل در طی آسیب های ورزشی می تواند سبب تخریب غضروف، ساییدگی سطوح استخوانی در محل مفاصل و تغییر شکل استخوان ها شود.

آسیب های ورزشی ممکن است تا مدت ها خود را نشان نداده و با پیشرفت بیماری مشخص شود.

نتایج تحقیقات در این زمینه ننشان می دهد که شیوع آرتروز زودرس در ورزشکاران ورزش‌ هایی مانند فوتبال، دو و ورزش هایی که با دویدن زیاد همراهند بیش از سایر ورزشکاران است.

این تحقیقات همچنین مشخص کرد که استفاده بیش از حد از مفاصل حتی بدون آسیب‌دیدگی، زمینه را برای ابتلا به آرتروز فراهم می‌ کند.

ضربات مکرر یا ناگهانی به مفاصل، وارد آمدن فشار زیاد بر اندام‌های تحتانی و ناهنجاری‌های مادرزادی خطر آرتروز را افزایش می‌دهند.

در صورت احساس هرگونه آسیب دیدگی هنگام انجام ورزش باید بلافاصله فعالیت ورزشی را متوقف و برای درمان آسیب های ورزشی اقدامات لازم را انجام داد.

با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی توان افزا در غرب تهران می توانید اقدامات فیزیوتراپی ورزشی را برای درمان آسیب های ورزشی دریافت نمایید.

شایع ترین آسیب های ورزشی

آسیب مفصل آرنج

این نوع آسیب های ورزشی اغلب در ورزش های تنیس و گلف و به دلیل حرکات مکرر دست و آرنج در حین انجام این ورزش ها دیده می شود.

آسیب‌ مفصل زانو

مفصل زانو به علت تحمل فشار ناشی از وزن از شایع ترین مفاصلی است که درگیر آسیب های ورزشی می شود.

آسیب‌ های زانو ممکن است خفیف یا شدید بوده و اغلب در اثر چرخش ناگهانی زانو رخ میدهد.

وارد آمدن ضربه، پریدن یا افتادن از بلندی، دویدن‌ طولانی مدت و گرم‌کردن نامناسب قبل از انجام تمرینات ورزشی نیز از عوامل افزایش دهنده خطر آسیب های ورزشی مفصل زانو هستند.

پارگی رباط صلیبی زانو یکی از شایع ترین آسیب های ورزشی است که نیازمند فیزیوتراپی برای بهبودی کامل است.

فیزیوتراپی ورزشی موثرترین راهکار درمان آسیب های ورزشی است.

آسیب مفصل شانه

آسیب مفصل شانه نیز یکی از آسیب دیدگی های شایع در میان ورزشکاران است که در ورشکارانی که ورزش هایی مانند تنیس، شنا، اسکی، وزنه برداری، بسکتبال و والیبال انجام می دهند.

درد شانه، کوفتگی عضلانی، احساس ضعف و ناتوانی و التهاب در مفصل شانه از علائم اصلی این آسیبب های ورزشی هستند.

آسیب‌ مفصل مچ دست

آسیب مفصل مچ دست اغلب در ورزشکارانی که ورزش‌ هایی مانند بسکتبال، تنیس و ژیمناستیک را انجام می دهند رخ می دهد.

آسیب‌ مفصل مچ پا

آسیب مفصل مچ پا نیز از آسیب های ورزشی شایعی است که اغلب در ورزشکارانی که ورزش هایی مانند فوتبال، بسکتبال ، والیبال و ورزش هایی از این دست انجام می دهند دیده می شود.

 

 

 

کلینیک فیزیوتراپی در غرب تهران – فیزیوتراپی در ستارخان – فیزیوتراپی در غرب تهران – فیزیوتراپی خوب – بهترین فیزیوتراپی تهران