درد شانه به چه دلایلی رخ می دهد؟

شانه یخ زده
شانه یخ زده ، علائم و روش های درمان
جولای 29, 2018
آرتریت روماتوئید جوانان
آرتریت روماتوئید جوانان چیست؟
اکتبر 20, 2018
درد شانه

مفصل شانه یکی از مفاصل پرتحرک بدن است و نقش مهمی در عملکرد طبیعی اندام های فوقانی و دست ها دارد و به همین دلیل در معرض انواع آسیب ها که می توانند سبب درد شانه شوند قرار دارد.

درد شانه یکی از دردهای شایع سیستم اسکلتی بدن است که دلایل مختلفی در بروز آن نقش دارند.

درد شانه با انجام فعالیت‌ و حرکت دادن بازو و شانه تشدید شده و به همین دلیل سبب اختلال جدی در عملکرد طبیعی دست ها می شود.

فعالیت بیش از حد با دست ها و بازوها و افزایش سن از مهم ترین عوامل خطری هستند که ریسک آسیب دیدگی شانه و بروز درد شانه را افزایش می دهند.

در این مقاله به رایج ترین دلایلی که سبب بروز درد شانه و مشکلات همراه آن می شوند و همچنین راههای درمان آن ها اشاره کرده ایم.

دلایل درد شانه

آرتروز شانه

آرتروز مفصل شانه که به دلیل از بین رفتن غضروف مفصلی رخ داده و منجر به ساییدگی استخوان ها می شود یکی از دلایل مهم و شایع درد مفصل شانه در افراد است.

درد مفصل شانه ، کاهش دامنه حرکتی ، خشکی شانه و التهاب شانه از مهم ترین علائمی و عوارضی هستند که آرتروز شانه ایجاد می کند.

حرکات تکراری مفصل شانه و افزایش سن از مهم ترین عواملی هستند که ریسک بروز آرتروز شانه را افزایش می دهند.

فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی که در کلینیک فیزیوتراپی توان افزا در تهران ، ستارخان ارائه می شوند درمان اصلی آرتروز شانه هستند.

برای تسکین درد می توان از داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن نیز استفاده کرد.

بورسیت شانه

بورسیت شانه یا همان التهاب بورس های شانه عارضه ای التهابی است که اغلب در افراد میانسال رخ می دهد و درد شانه مهم ترین مشخصه آن است.

فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی درمان اصلی این بیماری است.

شانه منجمد

شانه منجمد یا شانه یخ زده که با نام کپسولیت چسبنده نیز شناخته می شود یکی از آسیب های شایع شانه است که سبب درد شانه ، التهاب و خشکی شانه و در نتیجه کاهش شدید دامنه حرکتی شانه می شود.

انجام تمرینات فیزیوتراپی در کلینیک فیزیوتراپی خوب در تهران به بهبود این بیماری کمک می کند.

تاندونیت کلسیفیه

این عارضه به دلیل تجمع کلسیم در تاندون شانه رخ داده که به تدریج سبب ایجاد فشار و تحریک شیمیایی تاندون شده که این عوامل زمینه را برای بروز درد شانه فراهم می آورند.

شکستگی استخوان ترقوه

این شکستگی یکی از شایع ترین شکستگی های بدن انسان است که در اثر وارد شدن ضربات شدید و ناگهانی به شانه و یا زمین خوردن بر روی شانه رخ می دهد.

این شکستگی ها اغلب نیازمند عمل جراحی بوده و پس از آن با تمرینات فیزیوتراپی می توان به بهبود شرایط مفصل شانه کمک کرد.

دررفتگی شانه

دررفتگی مکرر مفصل شانه یکی از شایع ترین آسیب های شانه است که بیشتر در ورزشکارانی که ورزش های پربرخورد انجام می دهند و افراد جوان و فعال دیده می شود.

پارگی روتاتور کاف

پارگی تاندون های شانه از جمله پارگی روتاتور کاف از آسیب های شایع شانه هستند که اغلب در اثر وارد شدن ضربه به شانه و یا کشش بیش از حد شانه رخ می دهند.

درد مزمن مفصل شانه و بروز اختلال جدی در عملکرد طبیعی شانه از مهم ترین علائم این عارضه هستند که با فیزیوتراپی قابل درمان هستند.

 

کلینیک فیزیوتراپی توان افزا در ستارخان تهران خدمات تخصصی فیزیوتراپی شانه را به همشهریان عزیز ارائه می دهد.

تلفن تماس : ۴۴۲۲۷۶۵۲