ماساژ درمانی کمردرد

بورسیت زانو
آوریل 23, 2021
ماساژ درمانی کمردرد

ماساژ درمانی کمردرد

ماساژ درمانی کمردرد

مؤسسه ملی اختلالات عصبی  می‌گوید که کمردرد یکی از دلایل رایجی است که افراد کار خود را از دست می‌دهند یا تصمیم می‌گیرند به پزشک مراجعه کنند. کمردرد می تواند حاد (کوتاه مدت) یا مزمن باشد (بیش از ۱۲ هفته طول بکشد). معمولاً به دلیل افزایش سن طبیعی، نشستن طولانی مدت، عدم ورزش، بلند کردن اجسام سنگین یا آسیب دیدگی است. ثابت شده است که ماساژ درمانی یک پروتکل درمانی مهم است، به خصوص زمانی که کمردرد به دلیل فشار عضلانی باشد.

قسمت پایین کمر (ناحیه کمر) از پنج مهره نخاعی تشکیل شده است که توسط دیسک های بین مهره ای محافظت می شوند. رباط ها مهره ها را در جای خود نگه می دارند، در حالی که تاندون ها ماهیچه ها را به استخوان ها متصل می کنند.

دو ماهیچه اصلی وجود دارد که با هم کار می کنند تا ستون فقرات و باسن را ثابت و حمایت کنند. آنها عضله quadratus lumborum (به طور غیررسمی QL نامیده می شود) در قسمت پایین کمر و عضلات سرینی مدیوس در باسن هستند. هنگامی که این ماهیچه ها تحت فشار قرار می گیرند، احساس سفت، خستگی و درد می کنند.

اگرچه بیماری، مانند تحلیل دیسک ستون فقرات، می‌تواند باعث درد کم شود، شایع‌ترین دلایل کشیدگی عضلانی عبارتند از: نشستن با وضعیت نامناسب برای ساعت‌ها در یک زمان، بلند کردن نادرست وسایل سنگین و عدم حفظ قوی عضلات پشت با ورزش منظم. استرس همچنین می تواند باعث کشش یا سفت شدن عضلات شود که بیشتر مستعد آسیب هستند.

کمردرد می‌تواند حتی با فعالیت‌های ساده، مانند خم شدن به جلو برای بستن بند کفش یا کار با کامپیوتر، تداخل داشته باشد.

ماساژ درمانی کمردرد

تحقیقات منتشر شده زیادی وجود دارد که نشان می دهد ماساژ می تواند به تسکین کمردرد کمک کند. انجمن ماساژ درمانی آمریکا به این تحقیق اشاره می کند که از این باور حمایت می کند که ماساژ درمانی برای کمردرد مداوم موثر است و می تواند مزایای طولانی مدتی را به همراه داشته باشد. از مزایای ماساژ پشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد را کاهش یا از بین می برد
  • عضلات سفت را آرام می کند
  • گردش خون را بهبود می بخشد
  • به کاهش احساس استرس و اضطراب کمک می کند
  • بازگشت به فعالیت های عادی را تسریع می کند
  • مکمل درمان‌های مرسوم، مانند مصرف مسکن‌های ضد التهابی و استفاده از یخ یا پدهای حرارتی

یک فیزیوتراپ یا یک ماساژ درمانگر می تواند ماساژهای درمانی را ارائه دهد. یک فیزیوتراپیست ماساژ را به عنوان یکی از عناصر برنامه درمانی که ممکن است شامل فعالیت هایی مانند تمرینات سبک و کشش باشد شامل می شود. اگر کمردرد به دلیل فشار عضلانی باشد، بسیاری از افراد به تنهایی یک ماساژ درمانگر پیدا می کنند. ماساژ برای فشار عضلانی اغلب تنها چیزی است که برای تسکین درد لازم است.

یک توافق کلی وجود دارد که ماساژ درمانی کمردرد می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و به بازگرداندن تعادل در کار عضلات کمر کمک کند. ماساژ درمانی ستون فقرات معمولاً در ترکیب با سایر روش‌های درمانی که شامل داروهای بدون نسخه، ورزش، بهبود وضعیت بدن (به ویژه در حالت نشسته) و فیزیوتراپی می‌شود، استفاده می‌شود. مهم است که با پزشک خود در مورد کمردرد خود صحبت کنید و یک برنامه عملی برای داشتن یک زندگی بدون درد تهیه کنید.

 

کلمات مرتبط :

ماساژ درمانی ستون فقرات – ماساژ تخصصی کمر – فیزیوتراپی ستون فقرات – فیزیوتراپی کمردرد – درمان کمردرد با فیزیوتراپی